Ucap dan Doakan Keberkatan

Ucapan boleh jadi pelbagai. Semoga sihat. Semoga sembuh. Semoga Berjaya. Semoga selamat. Semoga bahagia. Semoga mendapat anak. Semoga murah rezki. Semoga naik gaji. Semoga dan semoga. Juga mudah-mudahan. Ia semua adalah ucapan yang bagus.

Tetapi apa gunanya semua kebagusan itu; sihat, sembuh, Berjaya, selamat, bahagia, mendapat anak, murah rezki, naik gaji, kaya dan sebagainya, jika semua itu tidak berkat. Ternyata yang lebih utama, lebih penting dan lebih meluas ialah keberkatan. Oleh sebab itu, ucapan dan doa keberkatan adalah ucapan yang terbaik.

Semoga Allah memberkati kamu (Baarakallahu fiik) adalah contoh ucapan sekaligus doa keberkatan yang mudah dan praktikal untuk diucapkan untuk apa-apa urusan jua, di mana-mana dan bila-bila, pada siapa-siapa saja yang Muslim. Pada urusan perkahwinan dan mempelai baru pun dianjurkan mengucapkan dan mendoakan keberkatan. Semoga Allah memberkati kalian dan keberkatan ke atas kalian dan semoga Allah menghimpunkan kalian dalam kebaikan …

Intipati daripada ucapan kita biarlah keberkatan agar intipati daripada kehidupan kita ini adalah jua keberkatan. Semoga berkat!

Advertisements

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

w

Connecting to %s

%d bloggers like this: